Här får du hjälp Med din retur & storleksbyte.

Information

 

Fria storleksbyten

Gymshout AB erbjuder gratis storleksbyten när du inte är nöjd med den storlek du har beställt (t.ex. byte från S till M).

Hur du registrerar ditt storleksbyte

Du loggar in under “mina sidor” och klickar hem en returfraktsedel som automatiskt landar I din inkorg (Vissa mailtjänster sorterar detta som skräp och kan då landa I skräpposten) på din mail du angett vid din order. Om du under förmodan inte skulle komma in på “mina sidor” kan du alltid kontakta kuntjänsten. Läs mer hur du kontaktar kundtjänsten under fliken “Kontakta oss”.

När du har fått din fraktsedel för retur ansvarar du för att skriva ut denna och fästa denna på ditt paket. Fraktsedeln måste sättas rakt över paketet så sträckkoden kan avläsas, därefter lämnar du denna till närmaste Schenker ombud.

Skicka därefter en bild eller kopia på “inlämningskvittot” du har fått av ombudet till vår kundtjänst (mer information om hur du kontaktar vår kuntjänst kan du läsa under fliken “Kontakta oss”), därefter kommer du få en kod som du använder när du lägger en ny beställning. Summan av din nya beställning av din rätta storlek kommer därmed bli gratis.

Vi behandlar ditt storleksbyte så fort det bara går, Vi förbehåller oss rätten till att invänta att kunna behandla din order om din storlek inte finns I lager.

 

Vill du returnera någon produkt från din beställning?

Du loggar in under “mina sidor” och klickar hem en returfraktsedel som automatiskt landar I din inkorg (Vissa mailtjänster sorterar detta som skräp och kan då landa I skräpposten) på din mail du angett vid din order. Om du under förmodan inte skulle komma in på “mina sidor” kan du alltid kontakta kuntjänsten. Läs mer hur du kontaktar kundtjänsten under fliken “Kontakta oss”.

När du har fått din fraktsedel för retur ansvarar du för att skriva ut denna och fästa denna på ditt paket. Fraktsedeln måste sättas rakt över paketet så sträckkoden kan avläsas, därefter lämnar du denna till närmaste Schenker ombud.

Tänk på att det kan ta upp till 14 arbetsdagar efter vi mottagit din retur innan en utbetalning sker, utbetalningen betalas på samma sätt som du betalt för din order.

Kostnaden för en retur är 99:- och dras av din ordersumma, tänk på att frakten inte återbetalas vid en retur.

Du kan returnera dina varor inom 30 dagar efter att du har fått din beställning.

Produkten måste vara i originalskick, oanvända med oöppnade förpackningar och ha kvar alla etiketter.

* Originalskick anses vara:

  • Att produkten har alla etiketter kvar
  • Produkten får inte ha tvättats
  • Produkten får inte ha en stark doft från t.ex. parfym
  • Produkten måste vara fri från fläckar från t.ex. deodorant och smink
  • Produkten måste vara fri från djurhår, eftersom detta kan orsaka allergier

 

Om den returnerade produkten inte uppfyller kraven för ursprungligt skick kommer 30% av produkternas ursprungliga pris att krediteras vid återbetalning. Tänk på att det är vår personal som bestämmer om varan är I orginalskick eller ej.

 

Produkten får endast testas och får därför inte användas under ett träningspass. Om klädesplagget inte uppfyller dessa krav vid en retur kommer returen inte att godkännas och vi kommer inte att göra någon återbetalning. Vill du däremot ha tillbaka varan debiteras du kostnaden av vårt fraktpris.

 

Returer & byten på en order utanför Sveriges gränser är kundens ansvar och skall skickas till:

Gymshout AB
Sörbyvägen 3
692 37 Kumla
SWEDEN

 

Kraven för dessa returer är detsamma som för de inom Sveriges gränser.

 

Vill du reklamera din produkt/ produkter?

Skulle du behöva reklamera din produkt på grund av att produkten är defekt, ber vi dig att kontakta oss så snart felet har uppmärksammats.

Mer hur du kontaktar oss hittar du under fliken “Kontakta oss”.

Detta behöver du inför din reklamation

  • En kort beskrivning av ditt ärende
  • Ordernummer och namn.
  • Produktnamn
  • Bifoga foto av produkten
  • Fel på produkten måste anmälas inom rimlig tid sedan felet upptäcktes.

 

Defekten måste vara ett produktionsfel och inte ett slitagefel. Ett hål mitt på ett plagg/ I en “scrunch” är exempelvis inte en produktionsfel, utan slitage eller en för liten storlek. Skulle det anses som att det är en för liten storlek kommer detta inte att godkännas som en reklamation. Tänk på att det är vår personal som gör bedömingen utav reklamationen. Du som kund har ett eget ansvar att se över storlekar och beskrivningar av enskild produkt.

Kontakta vår kundtjänst som hjälper er vidare I ert ärende.

Återbetalning sker inom 14 arbetsdagar efter godkänd reklamation. Om reklamationen godkänns kommer vi att täcka returkostnaden och ersätta produkten med en ny, eller motsvarande produkt. Om detta inte kan göras kommer en kredit eller återbetalning att erbjudas.

Vi vill alltid hitta kreativa lösningar för att göra kunden så nöjd som möjligt.

Kostnad för returer
För returer i Sverige debiteras en avgift på 99 kr.

För returer utanför Sverige debiteras en avgift på 99 kr.